torsdag 10 september 2009

Födelsedag i Familjen

Idag fyller min man 41 år och vi ska fira det med att gå på föräldramöte :-) På lördag ska vi fira med övriga familjen och några vänner. Vi brukar vanligtvis fira på samma dag som någon av oss fyller, men ibland får man göra undantag. Tyvärr så krockar helgerna med allehanda ting och killarna blev bjudna på kalas, så hela Mattias firande blir lite sönderhackat ändå när man försöker få ihop alltihop ändå. Det är därför vi vanligtvis vurmar för att ta det den dagen det egentligen är. I år befann sig min pappa i Skottland och kommer hem först imorgon. Men det blir nog bra ändå. Han lär ju bli 41 hur vi än gör :-)

Jag känner att jag har valt en väldigt bra man att leva med. Tänker ibland att vi har varit med om en otrolig resa han och jag. Tacksam är jag över att både han och jag lyckats att sätta våra egon åt sidan och vågar satsa på något där utgången egentligen aldrig blir säker. Att våga se förbi våra rädslor och begränsningar. Stora ingridienser är hans tålamod och uthållighet och min förmåga att visionera och att sätta prestige och "ha rätt" åt sidan. Både han och jag är väldigt bra på att förlåta och vi äger också viljan att förstå att mänsklighet inte handlar om perfektion.

Så ett stort Grattis till min fantastiska Man som fyller år idag!!!

2 kommentarer:

Mattias sa...

Tack min ljuvliga fru. Det är en spännande resa vi gör du och jag, vart den för oss har jag ingen aning om men åker gör vi. Firad känner jag mig och som du mycket riktigt skriver, jag blir ju 41. Det går inte att komma ifrån ;-)

Hanna sa...

Tänk att "kika in" i era liv såhär! Generöst av er att dela med er...jag tycker det är häftigt att ni hittat tillbaks till varandra, att jobba så med sig själv och vara villig att acceptera den andra som den är...det är inte den lättaste vägen att gå. Jag är imponerad!Ha ett riktigt bra födelsedagsfirande till helgen!( man blir ju 41 bara en gång!)