tisdag 15 september 2009

Feedback

Jag fick en sån fin feedback på mitt inlägg om vänskap som jag publicerade häromdagen av en vän på facebook. Hon hade svårt att kommentera här på bloggen och skickade mig ett meddelande. Det händer något när någon ger en feedback på ens egna tankar, de växer och utvecklas. Man får nya perspektiv eller botten av tanken blir mer nyansrik eller djup. Hursomhelst skapar det en glädje över det möte som sker när någon tar del av ens tankar och speglar tillbaka. En av av mina Lindor gav mig denna feedback:'

"Tänk vad det du skriver om sätter fart på hos mig:-) Häftigt! Tusen tack ! Det gick inte att lägga in kommentaren men jag ville nog ändå att du skulle få se vad som hände i mig när jag läste det du skrev.Tack för att du skalar av ytligheten och visar det som är så viktigt. Jag blir så fascinerad över ditt sätt att se på viljan och hur du visar dess många ansikten när du beskriver din längtan efter möten. Blir väldigt berörd och kan inte längre blunda för de möten jag själv vill få till stånd även om vattnet kanske blir lite kallt i början och jag inte vet vart det tar vägen. Ett uns av vilja trodde jag skulle räcka. En stark vilja att driva en relation. En skicklig vilja som kan klura ut hur relationen ska kunna fortsätta, Den goda viljans ansikte som vill väl och bryr sig om för den andres skull. Så många viljor som jag har i mig och som arbetar för högtryck för det goda mötets skull. Först när jag såg och upplevde min medvetna vilja, när jag kunde ta ett steg tillbaka dra mig in i mig själv och se att viljorna gick på autopilot kunde jag bli medveten om precis som du skriver att jag behövde insikt i mig själv.

Insikt i vilka relationer jag har runt mig och vilka som tjänar mig och begränsar mig. Det blev rätt ensamt efter den utrensningen....men gott och lugnare i mig. Nu låter jag mötet vara det som får bli viktigt. Att vara i det just då just nu, men inte längre fram. Jag vet inget om framtiden. Efter besvikelser och att inse att vi är så olika och unika och på så olika nivåer i vår utveckling att jag kan bara vara där jag är och hoppas att vi möts och att mötet även om det blir kallt om fötterna blir minnesvärt. Kanske ses vi snart igen, kanske inte.

"Jag är jag och du är du Jag finns inte i världen för att leva upp till dina förväntningar Och du finns inte i världen för att leva upp till mina Du är du och jag är jag Och om vi av en slump vi finner varandra är det underbart Om inte- kan det inte hjälpas."Fritz Pearls
Tack för att du låter oss ta del av dina funderingar. Kram "

Jag blir glad och tacksam för att någon tycker att mina tankar är värda att landa hos dom. så Tack Linda för den fina speglingen och för att du ville ta in min tankar och låta dom ta en vända i dina tankar! // Erica

Inga kommentarer: