söndag 4 juli 2010

Ottan

Somar sent, väldigt sent. Det är varmt och har varit igång ett tag hemifrån, vilket gör mig både rastlös och trött. Svårt att komma till ro. Förstår ni, utan några fontäner idag vaknar jag vid fem.Fem! Det finns en dag om året då jag vaknar så här tidigt helt självmant. Det är julafton.Varje julafton sedan jag var barn (till mannes förfäran).

Det är kanske som julafton nu? Befinner mig sedan igår på Gotland för att hugga tänderna i Almedalsveckan och allt som händer kring det. Det finns gott om saker och gott om saker som handlar om barn och skolor. Det finns en länk som jag fick tips om via goa Victoria och som kom i en tjock tidning på båten som bara tar upp det här med denna veckan. Det är TV på nätet angående almedalsveckan. Där kan man följa en hel del, jättebra översikt.

Har ni goa tips så skriv! Klockan ett ska vi vara här och följa detta. Gotland är så vacket. Hjärtat bankade lite extra när vi var inne i Visby igår och hämtade nycklarna till den lägenheten vi ska sova i. Rosorna blommade och jag fick minnen från barndomsvistelser där med mamma och pappa. Rosornas stad från Hansatiden med sina kullerstenar och karaktäristiska bebyggelse. Hjärtat bankar och jag känner att det här är en del av landet jag skulle kunna bostätta mig på.

I bilen på väg till boendet kantades vägrenen av blå eld och mitt hjärta förstod att jag är på Gotland.

Inga kommentarer: