onsdag 30 september 2009

Sara

Fin bild på Sara framför Vättern.

Här tillsammans med Christopher mitt uppe i att spela kort när vi har inkvarterat oss i huset.

Vädret var fint och det fanns mycket att upptäcka även ute. Här tillsammans med Lucas på fotbollsplanen. Det fanns stora gröna ytor att springa runt på och en redskapsbod full med saker!

Här är Sara tillsammans med mamma Suzana som är med under de här dagarna.

Här lyssnar de på Fredrik som försöker hjälpa gruppen på köl igen. Efter att ha skrivit om många barn, inser jag att jag följde mest det grupper som Fredrik tog hand om. Ossy har jag mindre erfarenhet av inser jag. Men andra lärare som vi mötte från barnens skola, som var där med sexorna och som har mycket erfarenhet av Vidablick tyckte att vi fått bland de bästa instruktörerna. Jag måste säga att jag själv är mycket nöjd med dom.

Här är Sara tillsammans med Rim och Lucas och försöker få de andras uppmärksamhet.

Svårt att få plats på liten yta :-) Men de lyckas till slut

Snart är alla på gång på Gröna banan Här får Sara hjälp av Lucas över första hindret

Simon och Pulina hjälper Sara att komma ytterligare en bit

Snart i mål Här försöker Lucas och Sara hjälpa några att komma vidare

Nu ska ringen ner på marken och alla är fokuserade.

VAd är rätt? Det visade sig att det rätta är att de alla ska komma överens :-)

Mamma Annika, fröken Jessica, mamma Suzana och fröken Helene på plats för att vara publik när barnen utmanar sig själva på hög höjd

Här är Sara redo

Tiometarn ska besegras och det lockas med en katt


Efter försöken på tiometarn och sextonmetarn lyckas Sara kamma hem sin katt genom att ta sig över den tvärlagda stocken som jag tyvärr inte har någon bild på eftersom de flesta kameror inte hade fungerande batteri. Det är den enda nackdelen med digitalkameror, dessa batterier som ska laddas :-)

En Sara i sommarskrud i sommarliknande värme. Det är bara det mycket kalla vattnet som vittnar om att det har börjat bli höst.

En stolt mamma som under sista dagen inser att hon också kommer att bli kattägare! :-) Suzana har en mjukhet och förmåga att se det bästa i varje barn på ett sätt som är imponerande. Hon ser och ömmar för dom där barnen som inte alltid gör som förväntat och för det beundrar jag henne. En otrolig möjlighet att fått lära känna tre andra föräldrar, varav Suzana som är Saras mamma lite bättre. Att se också föräldrarna i en situation som vi inte brukar är också väldigt nyttigt att ta med. Så Tack Suzana för att du var med och förgyllde dagarna :-)

Inga kommentarer: