onsdag 30 december 2009

Gott Slut och Önskningar om ett Gott Nytt År 2010 till Er alla!

Idag var Celia hos farmor och farfar. Då passade jag på att dona lite inför Nyårsafton och fick även tid med bara killarna. Vi fick några timmar ute på isen idag. Delsjön hade tio till femton cm tjockt islager som vi promenerade på, grabbarna och jag. Vi fick lite bannor av fadern för att vi inte tagit med några isdubbar ut. Fick lite dåligt samvete. Men å andra sidan så är jag lite mer isvan än mannen som inte gärna åker skridskor, vilket jag älskar att göra.

Här skymmer det lite på eftermiddagen och killarna skickar en isklump mellan sig som lite av mini curling. Lucas konstaterade att det inte alltid blir som det är tänkt med mig. Överraskningarna duggar tätt. Vi planerar en sak och gör något helt annat. Skönt att de har en något mer förutsägbar pappa som ger dom lite stabilitet i livet också :-D

Lucas i solen. Det är en speciell känsla att kunna stiga rätt ut på sjön och bäras av ett lager is. En skräckblandad förtjusning som vi alla tre njöt av.

En glad Lucas som idag ville vara med på bild. Härlig dag i sol. Det är lättare att bli glad med sol än ett ständigt grått töcken över himlen. Hösten har varit osedvanligt mörk och mulen måste jag säga. Det spritter till i själen när solen tittar fram!

Denna bilden är så vacker i det där speciella ljuset som ibland infinner sig vissa vinterdagar. Både mättad och ändå avspeglar en värmande kyla.

Jag och Lucas poserar framför Johan som tar kort på oss. Något att minnas när vi badar några meter därifrån till sommaren.


Lucas tar kort på sin mamma. Jag tror att han trivs i omvända roller ;-)

Johan och jag på isen. Solen omger oss med sitt soldis. Vi njöt verkligen idag av mycket tid på isen och fick lite solljus relflekterande över oss. Vi försökte promenera på stigarna längs med vattnet, men det gick inget bra. Det var rena rama isgatorna och vi hade behövt skridskor mer än skor. Isarna var lättare att beträda och så blev det nästan åtta tusen steg bara på isen.

En glad Johan som tycker det är så spännande med isen. De hoppar och skuttar som nyutsläppta kalvar på grönbete.
Denna bilden tycker jag blev så bra på killarna. De är så avslappnande och nöjda. En dag tillsammans ute i solen gör gott för själen. Glada och Nöjda killar som gick och lade sig idag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Erica, jag önskar dig ett riktigt
fint år 2010. Hoppas på ett gott
år för hela familjen.
Kram!!
Kerstin

Béatrice Karjalainen sa...

Hej,
Vilka härliga foton. Vad skönt med sol. Idag kunde jag se den som ett orange eldklot bakom tjocka moln här hemma men den syntes i alla fall, helt ovanför horisonten. Verkar lovande. Ha ett underbart 2010.

Erica sa...

Kerstin: Tack ska du ha!
Béatrice:Du har ju lite mer av både snö och is hos dig i norr, men när det kommer hit till södern så njuter jag väldigt mycket! Tack för go läsning på din blogg och ha ett härligt 2010 du också! Hoppas du återhämtat dig från dina äventyr på vägarna!