onsdag 28 oktober 2009

Roligt och Onödigt

Här kommer en liten rolig sak som jag snott från Sara som har en blogg jag dagligen följer.


Här följer lite ovesäntligt vetande om min person som kanske kan bjuda på lite skratt eller höjda ögonbryn :-)


Vad tror folk om dig?
Med åren förstår jag att dessa två varianterna kan förekomma:


Den ena varianten är att de upplever mig som en försynt, mjuk och omtänksam person, men blir rätt förskräckta i nästa andetag när de upptäcker mitt humör, förmåga att bestämt uttala mig om både ditt och datt, min orädsla helt enkelt. Omtänksamheten brukar ju iofs följa med.
Den andra varianten är att de tycker att jag är lite av en besserwisser, gåpåig och lite för seriös för att omedelbart vara rolig. Med tiden säger de här människorna som då ändå hängt sig kvar, att de upplever mig omtänksam, generös, stort hjärta och som någon som är orädd att även ta kritik från andra. De ser mig som en öppen person som till lika delar kan dela ut kängor som att ta emot dom.


Vad får du oftast komplimanger för?
För min generositet och för min förmåga att organisera

Vad säger du för att imponera på någon?
Brukar sällan försöka imponera på någon. När jag önskar imponera på någon brukar jag tendera att bli tyst istället och försöker lyssna och klura ut om det är någon som är värd att jag blir imponerad av. Eller om det är mitt bagage som kickar in. En som jag är imponerad av varje dag är min man.

Hur imponerar man på dig?
Genom oantastlig ärlighet, Vara sig själv, förmåga att se någon annan än sig själv, engagemang av något slag (dock ej engagemang i bara sig själv) och modiga människor.

Brukar du skratta för dig själv?
Ofta och ibland blir det pinsamt när någon annan kommer på mig själv att sitta och gapskratta eller fnissa åt något jag kommer att tänka på eller kommer ihåg.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?

Älskar dig :-* (Har en man som senaste året har dagligen skickar urgulliga sms till mig, jag är dock inte lika generös med det just nu, eftersom jag lider av sms trötthet)

Var bor du?
I Göteborg

Trivs du där? Oh ja!


Äger du några Converse: Nej och kommer aldrig att göra! Det finns vackrare skodon än Converse som jag tycker är något människor sätter på sig för att de tror att de blir yngre av. (Förlåt alla ni som har, men det är vad som kommer upp i mitt hvuud!)

Brukar du bli för full: Sällan, jag tillhör de som dricker oerhört måttligt. När jag dricker gör jag det oftast för att jag själv vill inte för att andra vill

Är du allergisk mot något: Inte rent biologiskt

Hur svarar du i mobilen: Med mitt namn

Vem ringde du senast? Min mamma

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Det var min man jag pratade med, och vi pratade om hur det gått nu på morgonen och det som kommer att hända under dagen

Antal timmar sömn inatt: Alldeles för få

Sov du ensam: Nej, först med min man och sen kom min dotter "insmygandes" och tog över min sänghalva :-)

Brukar du komma i tid: Periodare. Oftast väldigt bra på detta.

När blev du fotad senast: Oj, är en sån där människa som helst vill vara bakom kameran än framför. Jag tror att senast jag blev fotad var i september

Hur känner du dig nu: fortfarande ej vaken, men det brukar gå över till kvällen

Vanligaste färg på dina kläder: Svart

Vad tycker du om fötter: Jag är helt fascinerad över fötter!

Vad saknar du: ekonomisk frihet

Hade du en bra kväll igår: det beror på hur man ser det. Men helt ok

Favoritdryck på morgonen: Vatten och TE

Rakar du benen: Nej aldrig, jag vaxar dom istället


När brukar du oftast gå och lägga dig: Alldeles för sent, har svårt att sova i perioder


Är du blyg? Inte längre. Har varit det

Sysslar du med någon idrott: Nej, om inte promenader räknas dit ;-)

Vill du hellre ha mail än brev: Kontakt, sen spelar det ingen roll på vilket sätt

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja, jag tror det förekommer, men tror mer på kärlek som finns kvar efter massa år och bekymmer

Är du nöjd med ditt liv: Till stora delar är jag det. Finns saker att önska som jag arbetar med

Är du bortskämd? Ja, jag anser att jag är bortskämd med kärlek och vänner

Vad gör du i morgon: har en semesterdag med barnen och min man

Vad är det värsta du vet?

Rädslor som hindrar människor från att skydda barnen i samhället. Oförmågan att se att vi vuxna är viktiga oavsett vem som är föräldern. När barn far illa, det tar styggt på mig.

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Alldeles för få normalt sett. Men denna veckan har jag spenderat fyra tusen på skor till mina tre barn. Efter en viss skostorlek är det vuxen skor som gäller för mina grabbar och det har jag upptäckt blir så mycket dyrare!

Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Levande: Nelson Mandela Döda: Gandhi och Moder Theresa

Vad längtar du till? våren och sommaren!

Har du bra vänner och äkta vänskap? Jag är rik på vänner och till dom som finns allra närmast hjärtat (ni vet vilka) är jag ytterst tacksam för den omtanke och kärlek jag får från er!

Vad är det finaste du fått? Mina barn och min mannen jag delar mitt liv med, mina föräldrar och mina fantastiska vänner!

Hur gammal är du: 39 i december och fyrtio nästa år


Du samlar på: erfarenheter


Gröna eller röda äppeln: Röda, direkt från trädet! Åkerö är en favorit!

Vem ringer du när du är arg/ledsen: det beror på vad som är galet

Gillar du golf: Har aldrig provat för att ha en åsikt om detta

Vilken tid gick du upp idag: för tidigt! ;-)

Har du sovit i din egna säng inatt: Knappt ;-D

Är det okej att gråta: Absolut! Gör det ofta och mycket. En tryckventil som hjälper, men jobbigt när andra människor blir besvärade av det

När grät du senast: Kommer faktiskt inte ihåg just nu

Vad skulle du göra om du vann en miljon: dränera om huset, lägga nytt tak med solfångare, göra klart badrummet och göra öppna spisarna eldningsdugliga.

Bär du glasögon eller linser: Inget av det

Vill du gifta dig: Har redan gjort det två gånger.


Solar du ofta: Inte om det menas att jag raklång ligger och slickar sol som min mamma. Däremot rör jag mig gärna i naturen

Är du bra på att laga mat: Ja, faktiskt mycket bra

Är du flygrädd: Nej

Hur vig är du: Inte mycket numer. Har varit väldigt vig en gång i tiden

Är du musikalisk? Nej


Vad dricker du helst när du är törstig: Bubbel vatten

Tycker du om sushi: Tycker om är en underdrift!

Bor dina föräldrar tillsammans: Ja

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Fler gånger än jag minns.

Biter du på naglarna: Nej

Senaste låt du hörde: Något med Madonna, minns inte vad den heter


Tja, lite från mig. Ifall ni tycker detta är totalt ointressant så gå in på min gamla blogg och läs sånt som jag skrev där. Ha en bra dag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha, kul! gick även in på saras blogg och läste.
Kanske man skulle blogga nu då...

Erica sa...

Nu ser jag inte vem du är, men visst var det lite kul! Saras blogg är också fantastiskt kul att följa.