onsdag 7 oktober 2009

Drömmar kan man ju ha :-)

Det är vackert väder ute här i Sverige, i Göteborg där jag bor. Solen lyser och träden är skrudade i varma höstfärger blandat med grönt som fortfarnade har dröjt kvar, trots att tecknen finns på att höstens framfart inte längre går att stoppa. Jag njuter av hösten och dess fördelar, men jag måste tillstå att jag i djupet av mitt hjärta vurmar väldigt mycket för sommaren. Därför längtar mitt hjärta så när jag läser om Sara som berättar om sitt liv på Korsika på sin blogg . En norrländska som flyttat till Korsika och bor där med sin man och sin lilla dotter. Så vackert och så härligt att följa. Visst blir man avundsjuk när man ser det här!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har haft förmånen att besöka Korsika... blommornas ö-en fantastisk plats.
Hösten e sådär för mig.OK, med vackra färger och lite spännande höstoväder emellanåt, sitta inne o mysa... men! Jag hör nog till dom som blir litet hängiga, lite frusna och ruggiga och jobbigt att gå upp när det är mörkt ute och komma hem när det är mörkt. Bra då att en del tycker hösten är OK så dom får liva upp mig litet emellanåt.
Fast nu har jag hört att det finns ett ställe här i stan dit man kan gå och få sitta i solstol på "sandstrand", lyssna på måsar och sitta i "solen". Det är iof fejkat men skall tydligen lura humöret. Fast jag blir inte höst depp... bara otrivs lite. Jobbigt med alla kläder som ska på. Äh... nu gnäller jag nog. Skulle nog få problem på nordligare breddgrader så jag har det rätt bra. Fast Korsika är ju inte fel.
Ha det gott!! Förresten du tar väldigt bra fotobilder... jag dom är vackra.
//Ad Hoc

Erica sa...

Åh, lyckos dig som har varit där! Det ser så otroligt vackert ut. Lite skeptisk till att man kan lura kroppen att det är sommar, fast man vet ju inte, det kanske är härligt att låta sig luras med :-) För mig är sommar också mycket bad och det är svårt att fejka. Jag deppar heller inte ihop av hösten, otrivs väldigt mycket gör jag däremot. Väldigt mycket. Vill inte plocka på mig massor av kläder. Tända ljus och mys är väldigt ok, men det kan man ha på sommarnätterna också :-) Tack snälla du för att feedback på mina bilder! Vad glad jag blir!// Erica