fredag 30 april 2010

Ljuvlighetens tid

Det är ljuvlighetens tid nu. Ljuvligheten breder ut sig som en grön matta med stjärnlika blommor över stora delar av vår natur. Skogsstjärnor är också obeskrivligt vackert, men är inte lika vanliga som våra vitsippor. Idag firar jag två år på min blogg. Känns bra att jag också efter en lång tid av oförmåga att skriva lyckas göra det just nu. Lyckas formulera mina tankar. En god vän jag pratade med i telefon i går uttryckte en förundran över att jag kunde formulera mina tankar som jag gjorde. Jag å min sida är helt fascinerad av hennes förmåga att med lätthet organisera saker. Min man Mattias har en enastående förmåga att tänka ut uträkningar med en lätthet som förundrar mig. Vi har suttit på banken där han räknat ut saker innan bankpersonalen lyckats ta fram det med miniräknare. Vi är olika och har olika förmågor. Det gäller bara att uppskatta olikheterna, även när de kan kännas inskränka på våra liv.

2 kommentarer:

Nässelblom och choklad sa...

Så sant så sant. Det är ju det som är så bra - att vi är bra på olika saker. Underbart med alla blommor!

Erica sa...

Visst är det vackert med de där mattorna av blommor som kommer på våren! Jag blir så glad av det!