onsdag 10 juni 2009

Röster om Alkohol

Besök Mymlan på hennes andra blogg, bloggvärldsbloggen, som har veckans tema "Alkohol". Genom hennes kommentarsfält fick jag del av andra som bloggat om detta känsloladdade ämne. Några tankvärda funderingar från Ivana, en dikt som säger rätt mycket kommer från den reflekterande bloggen, och en bakåt blick från barndomen av sjumilakliv. Ett litet roligt inlägg från trollhare fick mig att skratta en del. Klokskap från Béa är också väl värt att läsa. En sak är helt klart, det här med alkohol sätter ju igång människors känslor och reaktioner. Frågan man kan ställa till sig själv är ju varför :-)

4 kommentarer:

Béatrice Karjalainen sa...

Din länk till sjumilakliv är trasig det står http://http//www.sjumilakliv.se/2009/06/alkoholens-fula-ansikte

Erica sa...

Tack Béa!
Jag tror att det har fixat till det. Ska kolla en extra gång.

Kaj sa...

Jag hittade en hemsida för att Räkna ut alkoholhalten i din kropp, kanske offtopic men jag ville bara dela med mig

Erica sa...

Hej Kaj!
Tack för tipset! // Erica