tisdag 10 november 2009

Ibland äter sig vissa saker in i själen


Ibland finn det saker som äter sig in i själen på ett vackert sätt. Sånt som ingjuter så mycket glädje eller Aha upplevelser. Den här låten med Melissa Horn är något som har ätit sig in i mig och blir bara bättre och bättre ju mer jag lyssnar. En anna sak som får mig så där lyrisk är naturen med sin ständiga förmåga att klä sig i olika skrud, beroende på vilken tid på året det är. Bilden överst är tagen för att bli bakgrundsbild på datorn, vilket den är i skrivande stund. Ser ni tången, den är röd som bara hösten kan bjuda på. Helt fascinerad är jag, eftersom jag inte sett höstig tång någon gång förut. I eftermiddags hittade jag hos en blogg jag följer denna text som växer varje gång jag läser den. Bara överskriften får mig att bli alldeles lyrisk. Den lyder så här: "Vikten att förstå Gud sämre". En fantastisk överskrift tycker jag. Läs texten och säg mig vad den säger dig!

Inga kommentarer: