tisdag 18 maj 2010

Dagar i Maj

Varje år undrar jag vad det är med Maj som gör att livet blir så intensivt och till bredden fylld med aktiviteter som inte går att jämföra med någon annan månad en ... december möjligen. Det är som om allt ska hända just här och nu, helst igår ;-D

Måndagen blev en Norsk dag, med sjuttonde Maj. och jag skickade några glada tankar till både min far och min släkt i Norge, med förhoppning om att de fick sig en fin Nationaldag. De har en rasande vacker nationalsång måste jag tillstå. Tycker mycket om den svenska också, men den norska dryper mer av inlevelse på något mystiskt vis.

Idag är det min mammas födelsedag och det firade hemma hos dom med god grillmat och underbar tårta och jordgubbar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag brukar kalla maj för den hysteriska säsongen. Alla brännbollsmatcher/picknickar/avslutningar brukar stå mig upp i halsen till slut. Murrig höstdag, någon?? hej från elisabeth

Erica sa...

Hej Elisabeth!
Jamen så sant, en hysterisk månad då precis ALLT ska hända ;-D

Om det inte vore så att jag verkligen längtar efter sol och värme så lockar verkligen en murrig höstdag i lungnets tecken.
Ha det bra! (Nu har värmen kommit i allefall)