lördag 11 september 2010

Lördagstankar

Bilden är tagen av en svunnen vän som länmat efter sig både reflektioner och erfarenheter. Mina killar var ungefär som Celia är nu när det här togs. Minns inte längre vad det var jag sa när kortet togs. Tiden flyr och jag tittar tillbaka både framåt och bakåt. Man kanske gör det när man håller på att fylla fyrtio. Men en sak jag tänker på är att vänner är det underbaraste man har, även de som lämnat oss på det ena eller andra sättet. Oavsett om de är närvarande eller ej, så har det efterlämnat både erfarenhet, tankar och minnen.

2 kommentarer:

Nässelblom och choklad sa...

Visst är vänner fantastiska. Det är intressant att tänka på att även de man inte längre träffar har gjort avtryck i ens liv och faktiskt haft stor betydelse. Har suttit hela kvällen i soffan med min stora tjej och pratat om vänner, vad som gör att man blir vänner, likheter, olikheter osv. så ditt inlägg här följer precis i kvällens tankebanor. Härlig bild! Ha en fortsatt skön helg! /Eva

Erica sa...

Tack Eva! Det här med vänskap är både utmanande och berikande. Ett ämne som ständigt får nya infallsvinklar!